Online aanvragen? Zo werkt het. 

EDO Essentials

Per stuk documenten aanvragen via dienstverlener

Heeft u af en toe exportdocumenten van de Kamer van Koophandel nodig? Dan is EDO Essentials de meest optimale oplossing.
U heeft geen jaarlijkse kosten, maar betaalt per document. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op deze licentie.

>EDO Essentials (standaard)


U meldt u aan om een account te maken waar u ook in de toekomst gebruik van kunt maken.
U kiest een dienstverlener die u machtigt om voor u de aanvraag te verzorgen.
Daarna levert u de juiste documenten en gegevens aan en ontvangt van de dienstverlener per post uw document.

>EDO Essentials (plus) Besteed het maken van uw document uit 

Bij EDO Essentials (standaard) vult u zelf de documenten in en stuurt u deze door naar de dienstverlener.
U kunt er ook voor kiezen om het invullen uit te besteden aan de dienstverlener.
Dan kiest u voor EDO Essentials (plus).

  • Exportdocumenten: Certificaat van Oorsprong, EUR1 documenten, Legalisaties.

  • Standaardkosten: EDO Essentials (standaard): € 16,50 per document exclusief leges KvK.

  • EDO Essentials (plus): u ontvangt een prijsopgave van uw dienstverlener.




Indien u niet wordt omgeleid, KLIK HIER.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

EDO Business Light

De oplossing voor het aanvragen van 12 - 35 documenten per jaar


U bespaart € 180 per jaar op de jaarlicentiekosten ten opzichte van EDO Business en heeft toch de beschikking over alle mogelijkheden van ExportDocumenten Online.
U kiest voor lagere licentiekosten en een hogere vergoeding voor een document. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op deze licentie.

U maakt in ExportDocumenten Online een zending aan en kiest een of meerdere documenten die bij de zending horen.
De adresgegevens kunt u opslaan in een adresboek. De gegevens op de documenten kunt u opslaan in een sjabloon (template).

Een digitale handtekening voor het versturen naar de KvK.

Uw document(en) en certificaten kunt u per stuk (of meerdere tegelijk) versturen naar de Kamer van Koophandel.
Dat doet u met een Persoonlijk Organisatie Certificaat (POC). Dat is uw digitale handtekening.
Het POC is een softtoken, wat wil zeggen dat het een digitaal bestand is. Uw POC registreert u bij de KvK, om het daarna gebruiken om digitaal te ondertekenen.
Deze POC kunt u met korting aanvragen bij QuoVadis, onze partner voor overheid erkende certificaten.

Zelf printen of printen bij een dienstverlener (EDO Printkeuze)

U kunt met ExportDocumenten Online een goedgekeurd document direct doorsturen naar de dienstverlener van uw keuze, zodat deze het document gelijk verder kan behandelen.


Zo kan een legalisatie direct worden doorgestuurd naar een Ambassadedienst om te laten legaliseren. Dit scheelt tijd en (porto)kosten.

  • Exportdocumenten: Certificaat van Oorsprong, EUR.1 documenten, EUR-MED documenten, Legalisaties, Certificeringen, A.TR., CMR. 

€ 19,95 per jaar (max. 3 gebruikers), € 10,00 per document,

  • Standaardkosten: € 165,00 per drie jaar voor een digitale handtekening.

(€ 95,00 per jaar ook mogelijk)

Indien u niet wordt omgeleid, KLIK HIER.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

EDO Business

De oplossing voor het digitaal aanvragen vanaf 35 documenten per jaar


De licentie voor grote bedrijven die meer dan 35 documenten per jaar aanvragen. U kunt een onbeperkt aantal gebruikers aanmaken en wijzigen.
Daarnaast bespaart u tijd als u uw eigen administratiesysteem koppelt aan EDO (optioneel), zodat klant- en productgegevens worden geupload naar ExportDocumenten Online.
Ook helpt het adresboek en de zending- en documenttemplates om gegevens niet nogmaals te hoeven invullen. De Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op deze licentie.

Een digitale handtekening voor het versturen naar de KvK

Uw document(en) kunt u per stuk (of meerdere tegelijk) versturen naar de Kamer van Koophandel. Dat doet u met een Persoonlijk Organisatie Certificaat (POC).
Dat is uw digitale handtekening. De POC is een softtoken, wat wil zeggen dat het een digitaal bestand is.
U downloadt het POC en stuurt het het publieke deel (.cer) naar de KvK zodat u wordt geregistreerd.
Deze POC kunt u met korting aanvragen bij QuoVadis, onze partner voor overheidserkende certificaten.

Zelf printen of printen bij een dienstverlener (EDO Printkeuze)

U kunt met ExportDocumenten Online een goedgekeurd document direct doorsturen naar de dienstverlener van uw keuze, zodat deze het document gelijk verder kan behandelen.
Zo kan een legalisatie direct worden doorgestuurd naar een Ambassadedienst om te laten legaliseren. Dit scheelt tijd en (porto)kosten.

  • Exportdocumenten: Certificaat van Oorsprong, EUR.1 documenten, EUR-MED documenten, Legalisaties, Certificeringen, A.TR., CMR. 

€ 299,00 per jaar (onbeperkt aantal gebruikers); € 1,75 per document;

  • Standaardkosten: € 165,00 per drie jaar voor een digitale handtekening.

(€ 95,00 per jaar ook mogelijk)

  • Staffelkorting: Bij meer dan 2500 documenten per jaar betaalt u € 1,58 per document, bij meer dan 5000 slechts € 1,42 per document.

Indien u niet wordt omgeleid, KLIK HIER.

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

EDO voor dienstverleners

Maatwerk: aanvragen van exportdocumenten voor uw klanten 


U vraagt exportdocumenten voor uw klanten aan. Zij leveren waarschijnlijk per e-mail gegevens aan, waarna u digitaal de exportdocumenten bij de KvK aanvraagt, uitprint en opstuurt.
Met ExportDocumenten Online kunt u meer voor uw klanten betekenen. U kunt EDO per klant kiezen of zij (deels) zelf aanvragen invullen, controleren, tekenen of documenten uitprinten.
Deze processen zijn ook weer eenvoudig aan te passen. De klanten zien als u dat wenst uw eigen logo en huiskleuren en kunnen inloggen vanaf uw eigen website.
Tegen lage kosten heeft u veel meer mogelijkheden om uw klanten van dienst te zijn.


Werf nieuwe klanten als EDO Essentials-dienstverlener

Met EDO kunt u nieuwe klanten werven als u zich aanmeldt als EDO Essentials-dienstverlener.
Exportbedrijven die een of enkele documenten per jaar willen aanvragen, kiezen bij EDO Essentials voor een dienstverlener.
Dat kan uw bedrijf zijn. U krijgt dan een vermelding op onze website tussen de aangesloten dienstverleners (logo, basisinformatie en uw website).
Wanneer een exportbedrijf voor u kiest als dienstverlener, meldt de klant zich digitaal bij u aan samen met een machtiging.

Zo krijgt u een nieuwe klant, die vervolgens gegevens en documenten aanlevert om verder af te handelen.

Zo wordt ExportDocumenten Online een mooie marketingtool om nieuwe klanten te werven.


Indien u niet wordt omgeleid, KLIK HIER.